Handelsbetingelser for Play Hard

 

  1. Generelle oplysninger 

Play-Hard ApS

Solvej 56
DK-3330 Gørløse
Danmark

Mailadresse: info@play-hard.dk

CVR-nummer: DK41406305

Play-Hard ApS sælger primært produkter til voksnes brug. Vær derfor opmærksom på at kompleksiteten af produkterne gør, at du skal læse den medfølgende brugervejledning. Bemærk desuden at vores produkter ofte ikke har dansk brugervejledning. 

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Play Hard ApS sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Play Hard ApS udvalg.



2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard 
  • MobilePay 
  • Viabill

Vi opkræver ingen gebyrer for korttyper udstedt i EU. Beløbet trækkes først, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

  1. Fragt

Play Hard ApS anvender fragtfirmaet GLS til levering i Danmark. Vi leverer lagervarer 1-3 hverdage efter købet. Fragtpriser kan derfor variere afhængig af destination, vægt og dimensioner på produktet.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks

Play Hard ApS har en vareforsikring op til 4.500 kr til dækning af varens eventuelle beskadigelse eller bortkomst under transport.

Specielt for erhvervskunder

Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købersundersøgelsespligt efter købelovens § 51 (Norge: Kjøpsloven § 31, Sverige: Köplagen 31 §, Finland: Kauppalaki 31 §) og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

Anvendelse af tredjeparts transportør

I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen bortfalder Play Hard ApS’ forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.

  1. Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomhedsnavn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

Ingen fortrydelsesret

  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrensstørrelse
  • Vi opkræver kortgebyr på 1,55%for kunder, der benytter erhvervskort.
  • Betaling med Dankort er gebyrfrit.


5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dagesfortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at kontakte os på info@play-hard.dk eller et brev til Play Hard ApS adresse. 

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

    Fortrydelse af en del af købet

    Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.

    Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

    Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

    Returnering

    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Hvis du har købt din returlabel hos os, hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten.

    Ingen fortrydelsesret

    Disse aftaler kan ikke fortrydes:

    • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
    • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
    • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
    • Køb foretaget som erhvervsdrivende
    • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen
    • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
    • Digitale licenser, der er blevet aktiveret fra siden ”licenskoder” på din brugerprofil på Play-Hard.dk
    • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodesværdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. Hvis dit product leveres med tilhørende spil – et såkaldt gamebundle – fratrækkes værdien for spil, der ikke returneres i ubrudt stand, i det tilbageførte beløb

    Varens stand, når du sender den retur

    Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brudt emballagen eller den er brugt på en anden made, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

    Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

    Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige elektroniske komponenter, der leveres i antistatisk indpakning.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

    Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Varen sendes til:

    Play Hard ApS
    Solvej 56
    DK- 3330 Gørløse
    Danmark

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

    1. Reklamationsret

    Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

    Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Såfremt årsagen til fejl eller defekt er, at varen har fået fysisk skade, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, vil reklamationsrettet ikke forventes at dække.

    Varens stand ved reklamation

    Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

    Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

    Husk at tage en kopi/backup af eventuelle data. Play Hard ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Play Hard ApS har skabt, med mindre det følger direkte af dansklovgivning.

    Varen sendes til:

    Play Hard ApS
    Solvej 56
    DK- 3330 Gørløse
    Danmark

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

    Du kan bestille en returlabel hos os.

    Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

    1. Persondatapolitik

    Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

    For at kunne handle på www.play-hard.dk skal du som minimum oplyse: navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

    Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

    Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores kundeservice via e-mail info@play-hard.dk. Direktøren for Play Hard ApS er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger der registreres om dig.

    1. Klageadgang

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@play-hard.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

    Nævnenes Hus
    Mæglingsteamet for Forbrugerklager
    Toldboden 2
    8800 Viborg

    – via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

    Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

    EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@play-hard.dk.

    Standardfortrydelsesformular (skal med ifølge loven)

    (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

    – Til Play-Hard ApS, Solvej 56, 3330 Gørløse, Danmark:

    – Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

    – Bestilt den (*)/modtaget den (*)

    – Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

    – Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

    – Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

    – Dato

    (*) Det ikke relevante udstreges