Handelsbetingelser for Play Hard

 

1. Generelle oplysninger 

Play-Hard ApS

Solvej 56
DK-3330 Gørløse
Danmark

Mailadresse: info@play-hard.dk

CVR-nummer: DK41406305

Play-Hard ApS sælger primært produkter til voksnes brug. Vær derfor opmærksom på at kompleksiteten af produkterne gør, at du skal læse den medfølgende brugervejledning. Bemærk desuden at vores produkter ofte har engelsk brugervejledning.

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Play Hard ApS sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet eller rådgivning til at finde en lignende vare i Play Hard ApS udvalg.


2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard 
  • MobilePay 
  • Viabill (Support: support@viabill.com eller telefon: +45 88 826 826)

Vi opkræver ingen gebyrer for korttyper udstedt i EU. Beløbet trækkes først når varen igangsættes til afsendelse og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, men erhvervskøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.


3. Reparationer og reservedele

Hvis der imod forventning skulle ske noget med dit produkt du køber fra os, om det er en reklamation eller dit produkt er gået i stykker ved et uheld, så er vi her til at supportere dig. Vi støtter dig med forsendelse af nye reservedele og guides til hvordan du skifter delene. Hvis du har behov for yderligere støtte, så har vi værksteder i Nordsjælland og Polen hvor vi kan få dit produkt i god stand igen.


4. Leveringstider

Vores forventede leveringstider er altid angivet i vores webshop på det pågældende produkt. Leveringstiden ligger typisk mellem 3-10 hverdage. Ca. 97,5% af vores leveringer leveres indenfor de leveringstider der er angivet på produktet.

Det kan hænde at de fragtvirksomheder eller andre 3. parter vi samarbejder med, er forsinkede med den service de leverer til os. Derfor kan leveringen af vores varer i sjældne tilfælde blive op til 15 hverdage. Det betyder at varer betragtes som væsentligt forsinket hos os efter 15 hverdage. Vi leverer dog inden for den formodede leveringstid du ser på webshoppen i langt de fleste tilfælde.

Du vil altid kunne annullere dit køb og gøre brug af din 14. dages returret. Du skal dog være opmærksom på at du skal betale returfragten hvis varen allerede er afsendt. Læs evt. mere under returnering i vores salgsbetingelser.


5. Fragt

Play Hard ApS anvender flere forskellige fragtvirksomheder for at sikre den bedst mulige pris og leveringstid i forhold til destinationen og varens dimensioner og vægt.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.

Ved køb af el-køretøjer som el-løbehjul, el-cykler og el-skateboards skal din leveringsadresse være en privat- eller erhvervsadresse og dermed ikke en pakkeshop. Årsagen er at disse el-køretøjer har en betydelig vægt som pakkeshops har vanskeligt ved at håndtere og opbevare over længere tid.

Play Hard ApS er ansvarlig for din vare, ind til det tidspunkt hvor du kvitterer for at have modtaget varen på din leveringsadresse.

Anvendelse af tredjeparts transportør

I tilfælde af, du som kunde, vælger levering med anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen bortfalder Play Hard ApS’ forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.


6. Varemodtagelse

Vigtigt: Husk at gennemgå dit produkt for fejl og mangler senest 6 dage efter modtagelse af din pakke, og husk at give os besked inden de 6 dage er gået. Det giver os bedre mulighed for at bytte hele produktet, hvis der er behov for det, hvorimod afhjælpning efter de 6 dage bliver den foretrukne løsning for os.
Husk desuden at gemme den originale emballage til returnering, service eller andre situationer der kræver forsendelse.

Det er væsentligt, når du modtager varer fra os, at du inspicerer varernes yderkarton inden du kvitterer for modtagelsen fra kuréren. I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres på mail samme dag til Play Hard ApS. Hvis varen modtages med synlige skader, skal du altid have chaufføren til at underskrive at denne har leveret en pakke til dig som var beskadiget. Hvis varen er modtaget inden du nåede at inspicere pakken, skal du samme dag som leveringen, sende en reklamation til Play Hard ApS.

Ved skjulte skader, det vil sige skader på selve produktet, skal der reklameres senest indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises som transportskader, da skaderne efter transportvirksomheders regelsæt kan betragtes som forældede. Reklamationen skal ske på mail og med vedhæftede billeder af skaderne.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 (Norge: Kjøpsloven § 31, Sverige: Köplagen 31 §, Finland: Kauppalaki 31 §) og er for erhvervs-drivende gældende ved både civil- og handelskøb.


7. Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomhedsnavn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervskunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning

Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse


8. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven i Danmark. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at kontakte os på info@play-hard.dk eller et brev til Play Hard ApS adresse.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Tilbagebetaling ved fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vær dog opmærksom på at du i følge lovgivningen selv skal betale for returneringen af produktet til produktets oprindelige afsendelsessted. For byggesæt, SIM-racing udstyr og fjernstyrede produkter er varerne typisk afsendt fra vores lager i Danmark. Her koster en returnering ca. 50 – 100 kr. For elcykler, elløbehjul og el-skateboards, er afsendelsessted typisk fra Polen eller Tyskland. Da elcykler og elløbehjul er tungere produkter, koster en returforsendelse op til 1.000 kr. Hvis varen er taget i brug, fratrækker vi værdiforringelsen jævnfør købeloven, inden det resterende beløb tilbagebetales.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag du har afsendt varen retur.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbagebetale dig så snart vi har modtaget varen retur.

Returnering af produktet ved fortrydelsesret

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Hvis du har købt din returlabel fra os, hæfter Play Hard ApS, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
  • Digitale licenser, der er blevet aktiveret fra siden ”licenskoder” på din brugerprofil på Play-Hard.dk
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodesværdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. Hvis dit produkt leveres med tilhørende spil – et såkaldt gamebundle – fratrækkes værdien for spil, der ikke returneres i ubrudt stand, i det tilbageførte beløb

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brudt emballagen eller varen er brugt på en anden måde, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Det vurderer vi efter vi inspicerer varens stand når vi har modtaget den og giver en grundig beskrivelse bag vurderingen.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføres skader undervejs i transporten, som du kan komme til at hæfte for.

Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige elektroniske komponenter, der leveres i antistatisk indpakning.

Byggesæt og fjernstyrede produkter sendes til:

Play Hard ApS
Solvej 56
DK- 3330 Gørløse
Danmark

For el-løbehjul, el-cykler og elektriske skateboards skal du henvende dig til Play Hard ApS på Info@play-hard.dk for at få den aktuelle returneringsadresse.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.

Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.


9. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder og har dermed ret til at klager over fejl og mangler ved en vare op til 2 år efter dit køb. Indenfor de første 6 måneder efter købet, formodes fejl og mangler at have været tilstede under købet, medmindre vi som sælger kan bevise det modsatte. Reklamationsretten dækker kun fejl og mangler, der ikke er opstået som følge af køberens brug eller misbrug af varen. Hvis reklamationen er berettiget, har du som køber ret til reperation, ombytning, afslag i prisen eller i nogle tilfælde at få ophævet købet og få penge tilbage.

Sælger har ret til at vælge den løsning der er mest hensigtsmæssig og omkostningseffektiv og dermed har sælger ret til at at reparere en defekt komponent som ikke kræver ombytning eller returnering af produktet, jævnfør købeloven.

Du bedes oprette en reklamationssag ved at kontakte os, inden du sender varen retur til os. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Såfremt årsagen til fejl eller defekt er, at varen har fået fysisk skade, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, vil reklamationsrettet ikke forventes at dække.

Varens stand ved reklamation

Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af eventuelle data. Play Hard ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Play Hard ApS har skabt, medmindre det følger direkte af dansklovgivning.

Byggesæt og fjernstyrede produkter sendes til:

Play Hard ApS
Solvej 56
DK- 3330 Gørløse
Danmark

For el-løbehjul, el-cykler og elektriske skateboards skal du henvende dig til Play Hard ApS på Info@play-hard.dk for at få den aktuelle returnerings adresse.

Du kan bestille en returlabel hos os.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.


10. Persondatapolitik

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

For at kunne handle på www.play-hard.dk skal du som minimum oplyse: navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores kundeservice via e-mail info@play-hard.dk. Direktøren for Play Hard ApS er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger der registreres om dig


11. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@play-hard.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg

– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@play-hard.dk.

Standardfortrydelsesformular (skal med ifølge loven)

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til Play-Hard ApS, Solvej 56, 3330 Gørløse, Danmark:

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

(*) Det ikke relevante udstreges